Day 8 of 118

6 september 2015 - Sackville, Canada

Hallo allemaal!

Nu alweer een week in het mooie Canada :) De zon schijnt hier lekker en het is 27 graden, heeerlijk! De introductieweken zijn nu bijna voorbij, dinsdag heb ik mijn eerste les: Arts & Culture Marketing! Mijn andere 3 vakken zijn Introduction to Canadian Culture, Introductory Financial Accounting I en Consumer Behaviour. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen!

De week begon maandag met de eerste dag van de International Orientation, na al mijn spullen op mijn kamer hebben gezet (die jullie kunnen zien bij de foto's) was er een Campus Tour en na het diner waren er een aantal spellen. De eerste dagen was er nog niet veel keuze in het eten, maar nu het steeds voller raakt op de campus is er heel veel! Op de tweede International Orientation dag waren er in de ochtend wat informatie sessies en 's middags gingen we naar de shopping mall in Moncton, ongeveer 45 minuten, en we gingen met zo'n ouderwetse schoolbus, het zag er heel leuk uit maar het zat wat minder! 's Avonds was er kampvuur op het strand! We hebben s'mores gebakken, dat houdt in een geroosterde marshmallow met 2 'Graham Crackers' (een soort volkoren biscuits maar dan lekkerder) en een stuk chocola!!! Op woensdag, de derde dag van IO, waren er in de ochtend weer wat info sessies en in de middag een trip naar Bouctouche. Bouctouche is een nagebouwd stadje waar ze de geschiedenis van de Acadiërs laten zien, dit zijn Franse mensen die in dit gebied wonen. Daarna gingen we naar het strand waar een hele lange houten brug was, erg mooi en leuk om even de zee te zien, zo lijkt het net alsof je gewoon in het Westland staat :) 's Avonds was International Student Reception waar we werden verwelkomt door de school en door Sackville. De president van de school kwam na afloop van de groepsfoto naar me toe en heeft me uitgenodigd om een keer te komen eten want zijn vrouw is ook Nederlands! Op de laatste dag van IO waren er alleen maar info sessies en dit was Move In Day voor alle Canadese 1ste jaars studenten, dus het was erg druk! Inken (de Duitse uitwisselingsstudente) en ik waren even lekker de rust wezen opzoeken in het Sackville Waterfowl Park :)

Donderdag was dus gelijk de eerste dag van de gewone University Orientation, we hadden een meeting met het huis (Hunton House) om iedereen een beetje te leren kennen en na het diner was er 'Commencement', alle 1ste jaars krijgen dan een robe aan (zo'n zwarte jurk zoals te zien is op de foto) en er zijn een aantal sprekers in de 'Convocation Hall'. De tweede dag begon met zumba en wat spellen om elkaar beter te leren kennen en er waren weer wat sprekers. Het diner was 'First Year Banquet' waar alle eerstejaars weer werden verwelkomt door de school en het dorp. In de avond was Mountie Mania en Mount Alympics waar we moesten dansen en spellen doen. Elke zaterdag is het Farmers Market en deze week was het ook 'Corn Boil' waarbij alle eerstejaars worden verwelkomt door het dorp met mais en taart :) De mais was leuk om te proberen. 's Middags vossenjacht om de campus nog wat beter te leren kennen en 's avonds BBQ waarbij alle huizen hun geoefende dansjes moesten opvoeren, ik ben benieuwd of we hebben gewonnen! Onze dans was op het liedje 'Uptown Funk'. Vanochtend begon de dag met yoga, erg ontspannend en vanavond is er een feestje bij iemand die in Hunton heeft gewoond voor alle nieuw- en oudbewoners.

Het Japanse meisje waarmee ik mijn kamer deel is heel aardig, zij is hier om echt 4 jaar lang te studeren. Er zijn ook wat uitwisselingsstudenten net als mij en daarmee is het ook heel leuk, en de mensen uit het huis zijn ook super aardig!

Ik hoop dat ik jullie met dit blog en de foto's een beetje een indruk heb kunnen geven van afgelopen week, en ik ben benieuwd naar hoe de lessen zijn!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els:
    6 september 2015
    Leuk geschreven Maaik! Super fijn dat je het zo naar je zin hebt. We kijken uit naar je volgende blog.
    Love you xx
  2. Maritgen:
    8 september 2015
    Hee Maaike, veel succes vandaag met de eerste lessen! Leuk om alvast de foto's van je eerste week te zien! :) Geniet ervan! X