Day 92 of 118

29 november 2015 - Sackville, Canada

Hallo allemaal!

Na mijn laatste blogpost heeft het (een heeel klein beetje) gesneeuwd! Het is helaas ook al heel snel weg gegaan en er is weinig meer bij gekomen... Ik hoop dat het nog wel gaat komen voordat ik alweer thuis ben over 3,5 week! Verder is het de afgelopen twee weken vooral druk geweest met school. Heb veel dingen ingeleverd en nog een presentatie gedaan. Nu nog maar 1 volle week en 2 daagjes les! En daarna hard studeren voor de final exams...

Maar naast het studeren natuurlijk wel een aantal leuke dingen gedaan :) Zo ben ik (wel voor een opdracht van een vak) naar een concert geweest van het Lemon Bucket Orkestra. Dit was heel leuk met veel instrumenten en dans. De avond daarna was er een feest van twee andere residences met het thema 'wedding crashers' wat ook erg leuk en gezellig was. Ik had die week ook kruidnootjes gebakken en ze waren goed gelukt! Ga het morgen weer proberen zodat ik ze kan meenemen naar een van mijn lessen waarvan het dan de laatste les is.

Afgelopen week hadden we op donderdag een 'potluck' in het huis met ook 'oudbewoners', iedereen had wat (zelfgemaakt) eten/drinken meegenomen. Wij hadden cream cheese brownies gemaakt, niet iets typisch Europees dus maar we hadden gewoon zin in brownies haha. Er waren ook heel veel lekkere andere dingen: van pumpkin pie tot een gingerbread house. Vrijdagavond was het dan 'holiday banquet' eigenlijk gewoon een kerstdiner dus, maar dan al in november. Het was leuk om weer netjes gekleed gegaan, ik heb de meeste foto's nog niet maar in ieder geval een haha. 's Avonds waren we naar twee voorstellingen geweest en daarna lekker een kerstfilm gekeken om een beetje in de sfeer te komen. Want het is wel apart dat thuis iedereen nog bezig is met Sinterklaas en dat hier overal de kerstbomen al staan. Gisteren weer lekker een boterkoek gebakken want 's avonds hadden we een chic feestje bij iemand thuis en iedereen zou ook weer wat meenemen. De boterkoek was binnen een kwartier op haha. Het was een leuk feestje en daarna weer lekker garlic fingers gegeten :D Dat is typisch eten voor na het stappen hier want je kan het alleen maar in de Atlantische provincies krijgen. En de zaak hier in het dorp heeft ze ook met honing wat nog lekkerder is.

Aankomend weekend staan er ook nog weer wat leuke dingen op de planning: vrijdagavond de midnight madness waarvoor wij als internationale studenten eten gaan maken dat typisch is voor ons land dus ben benieuwd. En zaterdagavond onze eigen variant van Sinterklaasavond en daarna weer een leuk feestje. Daarna begint het echte studeren weer! Heb gelukkig maar twee eindtoetsen dus het moet wel te doen zijn.

Tot snelll x Maaike

1. Bianca:
    30 november 2015
    Volgens mij kunnen we in december heel wat lekkere hapjes verwachten van je krijg gewoon trek van je reisverhaal. Hahaha
    Geniet er nog lekker even van! Xx
  2. Wendy:
    30 november 2015
    Wauw ziet er erg leuk en vooral lekker uit!!
  3. Maritgen:
    30 november 2015
    Super leuk Maaike!! geniet van je laatste drie weken!