Day 50 of 118

18 oktober 2015 - Sackville, Canada

Hallo allemaal!

Ik ben nu bijna op de helft van de 4 maanden dat ik hier ben!!! Het gaat erg snel. De afgelopen twee weken waren weer erg leuk maar ook wel druk met dingen inleveren en een toets (midterm).

Vorig weekend was het Thanksgiving weekend (Thanksgiving is hier op de tweede maandag van oktober, 12 oktober dus dit jaar). Op donderdagavond hadden we Thanksgiving dinner op school omdat veel studenten op vrijdag voor dit speciale weekend naar huis vertrekken om met hun familie door te brengen. Het was leuk om een keer een 'traditionele' kalkoen te eten maar van mij hoeft het niet veel vaker. Wat wel erg lekker was was de pompoentaart (pumpkin pie)!

De dag erna, op vrijdag, zijn wij ook vertrokken voor een weekendje weg, naar Halifax! We hadden met zijn vijven een auto gehuurd en zijn naar Halifax in Nova Scotia gereden. Het was niet erg ver, ongeveer 2 uurtjes rijden. Met de andere exchange studenten hadden we een Airbnb in Dartmouth geboekt, de voorstad van Halifax. Vanuit daar konden we makkelijk met de ferry of de auto Halifax in. De Canadese studente waar we mee waren ging naar een vriendin toe die in Halifax studeert. Vrijdagavond zijn we met de ferry naar Halifax geweest om bij een ijshockeywedstrijd van de Halifax Mooseheads te kijken! Ze speelden tegen de Victoriaville Tigers en hebben helaas met 0-6 verloren maar het was wel erg leuk om mee te maken! De volgende dag hebben we met de auto een kleine roadtrip gemaakt, maar natuurlijk niet voordat we hebben ontbeten bij de door de Lonely Planet aangeraden Two if by Sea Café waar ze croissants hebben zo groot als je hoofd! Daarna dus op pad, stoppen bij mooie meren en stranden en daarna eerst bij Peggy's Cove waar een hele mooie vuurtoren staat. Daarna weer een stuk rijden en geluncht. Later gestopt in Lunenburg, een oud vissersdorp met mooie huisjes en bij het dichtbij gelegen Blue Rocks waar je een mooi uitzicht hebt over de oceaan. Zondag hebben we Halifax een beetje verkent en waren we weer met zijn vijven. We zijn naar de Farmer's Market geweest en daarna naar het Canadian Museum of Immigration at Pier 21. Dit was een heel mooi, interessant en nieuw museum waar ook veel te vinden is over de Nederlanders die allemaal naar Canada zijn geïmmigreerd. Daarna nog een beetje langs het water gelopen en wat gegeten en toen de Citadel van de stad bekeken en een beetje geshopt. Zondagavond waren we weer terug op de campus.

Maandag, Thanksgiving Day, zijn we op een Apple Picking Trip gegaan met het International Centre. Je kon je eigen appels plukken en ze waren heel lekker! Maar jammer genoeg al op :(

Donderdagavond was het Study Abroad & Exchange Fair en daar heb ik natuurlijk de Haagse Hogeschool gepromoot voor studenten van hier die het leuk lijken om daar heen op exchange te gaan :) Nu ook een leuk weekend gehad! Vrijdag fietsen gehuurd en een stuk gefietst naar de Bay of Fundy. Het waaide erg hard en op de terugweg ging het regenen, maar het was wel erg mooi! Lekker om even uit te waaien en alle mooie bomen te zien want het is echt herfst (Indian Summer) hier! Maar wel aardig koud... Gisteren een stuk gewandeld en scheen gelukkig de zon. Naar de 'Broken Bridge' en de naastliggende brug waar de trein overheen rijdt. Vandaag hebben we de halve finale voetbal gespeeld! Helaas verloren maar wel trots dat we zo ver zijn gekomen, haha.

Morgen weer een nieuwe schoolweek!

Tot snelll x

1. Bianca:
    18 oktober 2015
    Leuk nu ook met foto's erbij
  2. Tineke:
    18 oktober 2015
    Leuk om te lezen en de foto's te zien.
  3. Maritgen:
    19 oktober 2015
    Leuk verslag weer Maaike, tijd gaat hard! Die ene brug lijkt op de trambrug in Schipluiden! :) geniet van alles!