Day 78 of 118

15 november 2015 - Sackville, Canada

Hallo allemaaal!

Nog maar 40 daagjes te gaan!!! :O Vanaf nu zal het wel heel snel gaan, nog maar 3 weekjes echt les met daarna een soort inhaal week voor gemiste lessen met Labour Day en Thanksgiving en dan al de laatste toetsweek! Heb de afgelopen 2 weken ook weer lekker genoten, de eerste week had ik gewoon les en niet echt wat bijzonders meegemaakt maar afgelopen week lekker een weekje vrij!

Die week vrij begon op vrijdagmiddag met een heerlijke Pumpkin Pie Latte en een mega koekje en 's avonds een rugby wedstrijd en daarna lekker relaxed een film gekeken met z'n drieën (ik, de Duitse uitwisselingsstudente en de Deense uitwisselingsstudent) want veel studenten zijn of naar huis of een weekje op reis gegaan. Op vrijdag hadden we ook fietsen gehuurd dus kon onze eerste tocht op zaterdag beginnen! We zijn naar Beech Hill Park en Silver Lake, iets ten noorden van Sackville, gefietst. Was erg mooi met alle laatste herfstbladeren en het zonnetje, al waaide het wel hard dus was het wel lastig om de heuvels op te komen! 's Avonds gebowld met ook nog de Amerikaanse en Ierse uitwisselingsstudentes, was best apart want het waren kleine ballen die je gewoon in een hand kon houden en alles was best oud waardoor we na twee banen 'gesloopt' te hebben op de derde baan eindigden en alle punten (met de hand) bij elkaar op konden tellen. Zondag weer een eind gefietst en deze keer op een sneeuwscooter pad (kwamen we later achter) was lekker modderig dus we moesten goed op de 'weg' letten.

Maandag met een aantal andere studenten en de professors van Canadian Studies naar de Symons Medal Lecture geweest in Charlottetown op Prince Edward Island. Hier gaf een bekende Canadese acteur (Paul Gross) een soort 'les' over wat hij vond van de film en tv in deze tijd en kreeg hij de Symons Medal. Het was een leuke dag want het is een heel mooi eiland en we hadden een heerlijke lunch alleen voor ons en we zijn ook nog even naar de Cows ijswinkel geweest. Dinsdag weer een rondje gefietst deze keer naar de dijken bij Sackville waar we al eerder waren geweest maar toen ging het regenen en deze keer scheen de zon heerlijk! En dinsdagavond weer paardgereden! 's Avonds heb ik boterkoek gemaakt en een Canadese studente had soep gemaakt en dat hebben we lekker met een paar gegeten. Woensdag was het Remembrance Day en hebben we 's ochtends een ceremonie bijgewoond.

Voor donderdag hadden we een auto gehuurd en zijn we richting Moncton gereden! Dit is de dichtstbijzijnde stad waar ik ook met het vliegtuig was geland en mijn eerste dag had doorgebracht. We zijn eerst naar de Magnetic Hill gegaan waar het door optische illusie lijkt alsof je auto door magnetische krachten vanzelf achteruit omhoog rijdt... Heel lachwekkend haha. Daarna naar de dierentuin geweest die daar ook lag om meer toeristen te trekken, er was ook een waterpark met glijbanen en souvenir winkeltjes maar die waren dicht haha. De dierentuin was leuk, er waren zwarte beren en we waren bijna de enige bezoekers haha. Maar wel heel anders dan Blijdorp waar alle dieren lekker grote hokken hebben en gezellig met een paar andere zitten en hier lijkt het dat de hokken wel een stukje kleiner zijn en zitten sommige dieren ook alleen. Na de dierentuin richting het winkelcentrum gereden waar we weer is poutine hadden gegeten! Was erg lekker ik had de bacon dubble cheese, het was een 'restaurant' met alleen maar poutine :) Na de lunch wat geshopt en cadeautjes voor Sinterklaas te hebben gekocht want jaja we hebben hier ook lootjes getrokken! Op de terugweg bij een Duits Schnitzelhaus gegeten die we al hadden gezien toen we maandag naar Prince Edward Island gingen. Was een heerlijke schnitzel en vooral de gebakken aardappeltjes waren weer eens lekker! In de meal hall op de campus hebben ze meest alleen maar gefrituurde aardappeltjes.

Vrijdag maar eens wat aan school gedaan en in de avond naar de eerste Sackville Midnight Madness van het jaar! Dit is een soort koopavond voor kerst om de drukte dan te vermijden dus er was al een gezellige kerstsfeer, er waren niet zoveel kraampjes zoals in bijvoorbeeld Schipluiden maar misschien de volgende keer! Daarna gezellig een drankje gedronken. Gisteren nog maar weer wat meer aan school gedaan weer en 's avonds double-layered peanut butter cup brownies gebakken! We hadden bedacht om een filmavondje te doen en hebben uiteindelijk 3 films gekeken haha. De brownies waren (zijn) heel lekker en het is erg leuk om ook hier lekker te bakken! Heb daarom ook vandaag kaneel en een potje gekocht en hier en daar wat nootmuskaat, kruidnagel, gember en kardemom geleend zodat ik lekker speculaaskruiden kan maken en hopelijk kruidnootjes kan bakken! Lijkt me leuk om ze aan iedereen hier te laten proeven en uit te delen op de tweede Midnight Madness op 4 december waar een International Bazaar georganiseerd wordt! En natuurlijk voor ons Sinterklaas feest op 5 december! Maar als ze mislukken heb ik in ieder geval nog een zak chocolade kruidnootjes die Joost heeft opgestuurd hihi.

Morgen beginnen de lessen weer dus wordt het weer een drukke week maar 's avonds weer volleyballen!

Tot snel! Liefs, Maaike

1. Tineke:
    15 november 2015
    Weer leuk om te lezen Maaike.
  2. Maritgen:
    18 november 2015
    Die medestudenten boffen wel met jou in de groep! klinkt lekker allemaal!!