Day 107 of 118

13 december 2015 - Sackville, Canada

Lieve allemaal,

Dit is in theorie alweer mijn laatste blog vanuit mijn kleine residence kamertje in Hunton house. Terwijl ik dit schrijf met de kerstliedjes die uit mijn boxen galmen en de Hema lampjes die aan het plafond hangen kijk ik aan de ene kant heel erg uit naar het feit dat ik volgende week lekker in de trein zit op weg naar Quebec City en Montreal en daarna natuurlijk naar huis, maar aan de andere kant ga ik iedereen en alles hier ook wel missen na deze 4 maanden die onwijs hard zijn gegaan. Ik zal nu, tussen het studeren voor mijn laatste twee eindtoetsen door, weer de afgelopen twee weken beschrijven.

In de laatste echte lesweek (wat alweer heel lang geleden lijkt) had ik voor mijn Arts & Culture Marketing klas kruidnootjes gebakken. Iemand anders had ook allemaal eten meegenomen dus het was een gezellige les geworden en iedereen vond het leuk om die 'schattige kleine koekjes' te proberen. De andere laatste lessen waren trouwens ook heel leuk, zo gingen we bij Consumer Behaviour kerstchocolade vergelijken van een huismerk en een A-merk, echt wat voor mij dus haha. Die week was er ook de Commerce Awards Night waar ik zowaar een award heb gewonnen omdat ik het 'most resourceful' (meest vindingrijk) was tijdens het Culture Days evenement in september. En toen, lieve lezers, was het die donderdagavond 3 december eindelijk zo ver: HET SNEEUWDE! Er was 15 centimeter gevallen en dit leverde mooie plaatjes en veel sneeuw pret op. Inmiddels is het alweer allemaal weggesmolten helaas, maar volgens mijn beste iPhone gaat het deze week toch echt weer gebeuren! We wachten af... Het kon niet beter dan dat het die dag later Midnight Madness was en er met die sneeuw een echte kerstsfeer hing. 150 kruidnootjes en 2 boterkoeken verder voor de Dutch table, de Deense havregrynskugler (een echte aanrader, ga ik zeker maken thuis!) en de Duitse apfel schorle und kartoffelsalat konden we toch echt met z'n vieren aan de slag voor de pannenkoeken. Ik zal jullie alle struggles (dichte supermarkten en niet werkende fornuizen) maar besparen, maar uiteindelijk hadden we toch een hele stapel pannenkoeken én een dag later nog een lekker pannenkoekenontbijtje voor onszelf. Na via facetime nog gezellig bij de Sinterklaasfeesten thuis aanwezig te zijn geweest, konden we met onze eigen Secret Santa aan de gang, dachten we. Want eerst had iedereen uit het huis nog een surprise party voor mij en de Duitse en Deense exchange studenten georganiseerd! Weer een zeer geslaagde avond :D

Afgelopen week begon ook weer goed, met een holiday reception op maandagavond. Na de échte laatste twee les daagjes was het toch echt studeren geblazen. Nu heb ik gelukkig maar twee eindtoetsen en sommige wel vijf, dus ik kan een beetje rustig aan doen, maar uiteindelijk moeten die financiële en Canadese termen toch echt in mijn hoofd zitten. Afgelopen weekend lekker rustig aan gedaan met filmavondjes en nutella brownies met de nutella die we nog over hadden van de pannenkoeken. Gisteren lekker een rondje gelopen in het zonnige waterfowl park waar te zien is dat de sneeuw écht weg is en een mooie deal gemaakt: vijf chocolate cheesecakes voor de prijs van twee :D Vanochtend een kerkdienst bijgewoond in een Anglicaanse kerk want dat wilden we toch ook nog even meegemaakt hebben, was erg interessant. En net nog een keer Secret Santa gedaan met het (hele) huis, maar nu toch echt weer aan de studie.

Misschien schrijf ik nog een blog over de laatste week hier en/of mijn avonturen in Quebec City en Montreal, maar anders horen jullie ze vast en zeker live back in NL!

Lots of love,

Maaike xxx

1. Maritgen:
    15 december 2015
    Ik heb genoten van je verhalen Maaike! En honger gekregen van al het gebak! :D Veel plezier in je laatste weken!!